Aanmelding nieuwe leerlingen

Als u uw kind wilt aanmelden als leerling op OBS Willespoort maakt u in eerste instantie kennis met de directeur. Zij maakt graag kennis met u en zal u tijdens de kennismaking meer vertellen over de school en natuurlijk ook de school laten zien. Na het gesprek ontvangt u van ons een informatiemap waarin u alles nog eens rustig terug kunt lezen.  Het gesprek vindt in principe onder schooltijd plaats. U krijgt dan een goede indruk hoe de sfeer in de school is. Na dit gesprek bepaalt u of u uw kind voor de Willespoort aanmeldt. De eerste dag nadat uw kind 4 jaar is geworden, kan hij/zij bij ons op school komen.

Instroom

Instroom van oudere kinderen is vaak het gevolg van verhuizing. Als ouders tussentijds om andere redenen hun kind op de Willespoort willen plaatsen, is dit in principe mogelijk. Alvorens wij uw kind inschrijven, nemen we contact op met de school waar uw kind eerst op zat. Het onderwijskundig verslag van deze school is mede-bepalend bij de besluitvorming omtrent toelating.

Afspraak kennismaking plannen